کاکائو و چای، قدرت ذهن را افزایش میدهند
تحقیقات نشان میدهد كه مصرف کاکائو و چای، قدرت مغز را افزایش میدهند. بر اساس نتایج پژوهشهای اخیر، افرادی كه کاکائو یا چای مصرف میكنند، در امتحانات مفهومی نمرات بالاتری میگیرند و قدرت عملكردهای ذهنی و ادراكی آنها نیز نسبت به كسانی كه به خوردن این مواد عادت ندارند، به مراتب بیشتر است.
در این تحقیقات، پژوهشگران دپارتمان فیزیولوژی، آناتومی و ژنتیك دانشگاه آكسفورد روی دو هزار و 31 فرد سالمند در گروه سنی بین 70 تا 74 سال مطالعه كردند.
آنها رابطه بین عملكرد ذهنی و مصرف کاکائو و چای را كه مهم ترین مواد حاوی فلاوونوئیدها هستند، در این افراد مورد ارزیابی و آزمایش قرار دارند.
شركت كنندگان ابتدا پرسشنامههایی را درباره عادات غذایی خود پُر كردند و پس از آن به درخواست محققان در آزمون های ذهنی شركت كردند.
به گزارش ایسنا، مطالعه روی نقش مواد مغذی در كاهش توانایی ذهنی ناشی از افزایش سن همواره مورد توجه دانشمندان بوده و این تحقیقات هم چنان رو به افزایش است.
میوهها و نوشیدنیهایی چون چای، قهوه و كاكائو منابع غذایی اصلی حاوی پلی فنولها هستند.
پلی فنولهای موجود در مواد غذایی در واقع فلاوونوئیدهایی هستند كه بر اساس یافتههای قبلی دانشمندان، نقش بسیار مهمی در جلوگیری از زوال عقل و اختلال حواس دارند. نتایج این پژوهش در مجله «نوتریشن» منتشر شده است.
با این حال دانشمندان توصیه میكنند این مواد خوراكی نیز در حد تعادل مصرف شوند، چرا كه زیادروی در خوردن آنها میتـواند از سوی دیگر مشكلاتی برای سلامتی به همراه آورد.
افزایش قدرت ذهن با مصرف امگا 3 و 6
مصـرف قـرص هـای روغنـی بــاعــث افزایش قدرت ذهن و تمرکز حواس می شود. محققان در موسسه تحقیقاتی دورهام انگلیـس با آزمایش بر روی120کودک6 تـا 12 سـال دریافتند که این کودکان پس از 6 ماه مصرف مخلوطی از روغن های طبیعی در فعالیت هـای کلاسی و تمرکز حواس به مراتب بهتر از قبـل عمل کردند. این مخلوط شامل "امگا" 3 درون روغن ماهـی و "امگا" 6 درون روغن گل پامچال و روغـن زیتون بود. این تحقیق نشـان داد یـادگیـری و رفـتـار کودکان پس از مصرف این اسیدهای چرب طبیعی به میزان بسیاری افزایش یافت.
موسيقي باعث افزايش قدرت ذهن...
تحقیقات بسیاری از دانشمندان نشان داده است که موسیقی تاثیر شگرفی در افزایش قدرتهای مختلف یک انسان دارد قدرت ذهن-قدرت بدنی-قدرت فهم-حس بینایی بویایی و ... حتی شنیدن موسیقی توسط مادر باردار تاثیر بسیار خوبی در بچه ای که هنوز در شکم مادرش است دارد
اما آیا هر موسیقی می تواند این کار را انجام دهد؟
جواب منفی است فقط دسته خاصی از موسیقیها که به طرز خاصی ساخته شده اند می توانند تاثیر مثبت و البته بهترین تاثیر را داشته باشند و دسته ای دیگر نتنها کمکی نمی کنند بلکه مضر هم هستند
کمپانی معروف سازنده imusic مجموعه های مختلفی از موسیقی های مخصوص را روانه بازار کرد که هر کدام برای زمان خاصی مورد استفاده قرار می گیرند
زمان فعالیت-زمان خواب-زمان درس خواندن-زمان رانندگی و ....
موسیقی های هر دسته تاثیر شگرفی در افزایش قدرت های مختلف انسان بخوصوص افزایش IQ هر انسان دارند
دوستان وبلاگ نويس عزيز اميدوارم پسنديده باشيد.
برچسبها: اطلاعات عمومی و تاریخی

![[i]](http://bigpichost.com/files/g_ortbjww_fkechv7v.gif)
![[i]](http://bigpichost.com/files/b_qqsoqd1_e0mophae.gif)

0 نظر:
ارسال يک نظر
اشتراک در نظرات پيام [Atom]
<< صفحه اصلی